Programmas zivsaimniecības attīstībai 2021.-2027. gadam uzraudzības komitejas reglaments

I Vispārīgie jautājumi

1. Uzraudzības komitejas (turpmāk – Komiteja) reglaments nosaka Komitejas funkcijas, tiesības un pienākumus, personālsastāvu, Komitejā izskatāmo dokumentu aprites kārtību, sēžu organizācijas un lēmumu pieņemšanas kārtību, Komitejas privātuma politiku, kā arī tās reglamenta grozīšanas kārtību.

2. Programmas zivsaimniecības attīstībai 2021.-2027. gadam (turpmāk – PZA) Komiteja ir koleģiāla institūcija, kas pārrauga PZA īstenošanas gaitu un veic citus Eiropas Parlamenta un Padomes 2021. gada 24. jūnija Regulā (ES) 2021/1060, ar ko paredz kopīgus noteikumus par Eiropas Reģionālās attīstības fondu, Eiropas Sociālo fondu Plus, Kohēzijas fondu, Taisnīgas pārkārtošanās fondu un Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu un finanšu noteikumus attiecībā uz tiem un uz Patvēruma, migrācijas un integrācijas fondu, Iekšējās drošības fondu un Finansiāla atbalsta instrumentu robežu pārvaldībai un vīzu politikai (turpmāk – Kopīgo noteikumu regula) noteiktos Komitejas pienākumus. Komiteja darbojas līdz PZA slēgšanas brīdim.

3. Komiteja ir izveidota, pamatojoties uz:

3.1. Kopīgo noteikumu regulu;

3.2. Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regulu (ES) Nr. 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula) (turpmāk - Vispārīgā datu aizsardzības regula);

3.3. Komisijas 2014. gada 7. janvāra deleģētās Regulas (ES) Nr. 240/2014 par Eiropas rīcības kodeksu attiecībā uz partnerību saistībā ar  Eiropas Strukturālajiem un investīciju fondiem 10. un 11. panta nosacījumiem;

3.4. Ministru kabineta 2022. gada 24. maija noteikumiem Nr. 319 “Kārtība, kādā administrē un uzrauga Eiropas Jūrlietu, zvejniecības un akvakultūras fondu, kā arī valsts atbalstu zvejniecības un akvakultūras attīstībai 2021.–2027. gada plānošanas periodā” (turpmāk – noteikumi Nr. 319).

4. Komitejas darbu materiāltehniski nodrošina Eiropas Jūrlietu, zivsaimniecības un akvakultūras fonda (turpmāk – EJZAF) Vadošā iestāde, izmantojot PZA tehniskās palīdzības finanšu līdzekļus.

5. Komitejas sekretariāta funkcijas pilda Vadošā iestāde. Informācijas apmaiņa starp Komitejas sekretariātu un Komitejas locekļiem noris, izmantojot Komitejas sekretariāta vienotu e-pasta adresi: uk.pza@zm.gov.lv.

6. Komitejas darba valoda ir latviešu valoda. Ja nepieciešams, Vadošā iestāde nodrošina Komitejas sēdes tulkojumu angļu valodā.

7. Komiteja ir lemttiesīga, ja tajā piedalās vismaz piecdesmit procenti un viena balss no Komitejas locekļu ar balsstiesībām vai to pilnvaroto personu skaita.

8. Komiteja lēmumus pieņem vienojoties klātienes vai attālinātajās, vai hibrīda formāta sēdēs, vai elektroniskās saskaņošanas procedūrā.

II Komitejas funkcijas

9. Komitejas funkcijas ir:

9.1. apstiprināt projektu iesniegumu atlases metodoloģiju un kritērijus, un to grozījumus saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 2. punkta a) apakšpunktu (neskar vietējo rīcības grupu izstrādātās atlases procedūras un kritērijus);

9.2. apstiprināt galīgo snieguma ziņojumu par PZA saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 2. punkta b) apakšpunktu);

9.3. apstiprināt izvērtēšanas plānu un tā grozījumus saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 2. punkta c) apakšpunktu;

9.4. apspriest jebkuru Vadošās iestādes ierosinātu PZA grozījumu, un, ja Komiteja uzskata par lietderīgu, sniegt Komitejas atzinumu saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 1. punkta pēdējo paragrāfu;

9.5. izskatīt progresu PZA īstenošanā un starpposma rādītāju un mērķrādītāju  sasniegšanā saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 1. punkta a) apakšpunktu;

9.6. izskatīt jebkurus jautājumus, kas ietekmē PZA sniegumu, un minēto jautājumu risināšanas nolūkā veiktos pasākumus saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 1. punkta b) apakšpunktu;

9.7. izskatīt PZA ieguldījumu to problēmu risināšanā, kas apzinātas attiecīgajos konkrētai valstij adresētajos ieteikumos, kas saistīti ar PZA īstenošanu saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 1.punkta c) apakšpunktu;

9.8. izskatīt finanšu instrumentu ex ante novērtējumu un Vadošās iestādes stratēģijas dokumentu finanšu instrumentu tiešai īstenošanai saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 1. punkta d) apakšpunktu;

9.9. izskatīt progresu, kas panākts, veicot izvērtējumus, izvērtējumu kopsavilkumus un ieteikumu ieviešanu saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 1.punkta e) apakšpunktu;

9.10. izskatīt komunikācijas un redzamības pasākumu īstenošanu saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 1.punkta f) apakšpunktu;

9.11. izskatīt progresu, kas panākts, īstenojot stratēģiski svarīgas darbības saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 1. punkta g) apakšpunktu;

9.12. izskatīt ieguldījumu veicinošo nosacījumu izpildē un to piemērošanu visā plānošanas periodā saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 1. punkta h) apakšpunktu;

9.13. nepieciešamības gadījumā sniegt rekomendācijas EJZAF vadībā iesaistītajām institūcijām, t.sk. par pasākumiem administratīvā sloga mazināšanai finansējuma saņēmējiem saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 40. panta 3. punktu;

9.14. izskatīt informāciju par horizontālo principu “Vienlīdzība, iekļaušana, nediskriminācija un pamattiesību ievērošana” un “Ilgtspējīga attīstība”, aptverot tādas jomas kā klimatnoturība, princips “Energoefektivitāte vispirms” un princips “Nenodarīt būtisku kaitējumu” atbilstoši Kopīgo noteikumu regulas 9. pantam;

9.15. izskatīt informāciju par ES Pamattiesību hartas pamatprincipu ievērošanu PZA īstenošanā atbilstoši Kopīgo noteikumu regulas 9. pantam, tajā skaitā ne retāk kā vienu reizi gadā izskatīt informācijas apkopojumu par EJZAF līdzfinansēto darbību atbilstību un neatbilstību ES Pamattiesību hartas pamatprincipiem, un par sūdzībām attiecībā uz ES Pamattiesību hartu, kas iesniegtas saskaņā ar tās 69. panta 7. punktā noteikto kārtību;

9.16. apstiprināt Komitejas reglamentu saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 38. panta 2. punktu;

9.17. saskaņot un apstiprināt Komitejas reglamenta grozījumus. Gadījumos, kad tiek veiktas izmaiņas Komitejas personālsastāvā, Komitejas sekretariāts informē Komitejas locekļus par veiktajām izmaiņām;

9.18. atbilstoši kompetencei izskatīt citus jautājumus un veikt uzdevumus, kas izriet no EJZAF vadību regulējošajiem tiesību aktiem un saistīti ar Komitejas funkcijām.

III Komitejas sastāvs

10. Komitejas institucionālo sastāvu un izmaiņas tajā nosaka Ministru kabinets.

11. Komitejas sastāvā ir Komitejas locekļi ar balsstiesībām saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 39. panta 1. punktu. Komitejas darbā kā uzraudzītāji un padomdevēji, bez balsstiesībām var pastāvīgi piedalīties Eiropas Komisijas un neatkarīgo novērtētāju pārstāvji, elektroniski informējot par pārstāvjiem Komitejas sekretariātu.

12. Par Komitejas izveidošanu un Komitejas personālsastāva noteikšanu atbildīgs ir Vadošās iestādes vadītājs – Komitejas priekšsēdētājs. Komitejas personālsastāvs tiek noteikts, balstoties uz noteikumos Nr. 319 minēto balsstiesīgo institūciju sniegtajiem deleģējumiem darbam Komitejā. Komitejas locekļi par darbu Komitejā nesaņem atalgojumu.

13. Balsstiesīgā institūcija dalībai Komitejā deleģē pārstāvi, Komitejas sekretariātā iesniedzot:

13.1. institūcijas pilnvarotās personas ar drošu elektronisko parakstu parakstītu iesniegumu par pārstāvja deleģēšanu dalībai Komitejā (2. pielikums);

13.2. deleģētā pārstāvja ar drošu elektronisko parakstu parakstītu apliecinājumu par interešu konflikta neesamību (3. pielikums).

14. Par jebkurām izmaiņām 13. punktā minētajā informācijā balsstiesīgā institūcija informē Komitejas sekretariātu ne vēlāk kā piecu darbdienu laikā pēc izmaiņu iestāšanās.

15. Komitejas sekretariāts izskata deleģētā pārstāvja sniegto informāciju, ja nepieciešams, pieprasot papildu informāciju no deleģētā pārstāvja.

16. Komitejas priekšsēdētājs Komitejas sastāvā var iekļaut arī citus sociālos un ekonomiskos partnerus un valsts institūcijas, kas Komitejas darbā piedalās kā padomdevēji.

17. Komitejas sekretariāts Komitejas locekļu ar balsstiesībām, tajā skaitā pilnvaroto personu, personas datus (vārds, uzvārds, personas kods, kontaktinformācija) apstrādā saskaņā ar:

17.1. šajā reglamenta noteikto kārtību;

17.2. noteikumu Nr. 319 13. punktu;

17.3. normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti.

18. Komitejas sekretariāts pēc Komitejas personālsastāva apstiprināšanas vai izmaiņu veikšanas Komitejas personālsastāvā:

18.1. informē Komitejas locekļus par personālsastāva apstiprināšanu vai izmaiņu veikšanu tajā;

18.2. informē Komitejas locekļus ar balsstiesībām, tajā skaitā pilnvarotās personas, par valsts amatpersonas statusa iegūšanu un pienākumu iesniegt valsts amatpersonas deklarāciju saskaņā ar likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 23. pantu.

18.3. saskaņā ar Ministru kabineta 2002. gada 22. oktobra noteikumiem Nr. 478 „Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti” nodrošina informācijas sagatavošanu un VID informēšanu par attiecīgo Komitejas locekli 15 dienu laikā pēc valsts amatpersonas statusa iegūšanas;

18.4. nodrošina Komitejas locekļu datu aizsardzību saskaņā ar Vispārīgās datu aizsardzības regulā noteiktajām prasībām.

19. Komitejas loceklis ar balsstiesībām zaudē valsts amatpersonas statusu ar dienu, kad:

19.1. balsstiesīgā institūcija, kas to deleģējusi darbam Komitejā, iesniegusi  Komitejas sekretariātam ar drošu elektronisku parakstu parakstītu informāciju par tā atsaukšanu vai par cita pārstāvja deleģēšanu;

19.2. pats Komitejas loceklis ar balsstiesībām ir iesniedzis ar drošu elektronisku parakstītu informāciju Komitejas sekretariātam par to, ka neturpinās darbu Komitejā.

20. Komitejas locekļi apņemas ievērot visus ētikas principus, kas saistīti ar interešu konflikta novēršanu, kā arī principus, kas interešu konflikta jomā ir izklāstīti Komisijas paziņojumā Vadlīnijās par interešu konfliktu novēršanu un pārvaldību saskaņā ar Finanšu regulu 2021/C121/01. Ja kāda jautājuma izskatīšanā Komitejas loceklim ir iespējams potenciāls interešu konflikts, Komitejas locekļa pienākums ir par to informēt Komiteju, Komitejas sekretariātam to fiksējot Komitejas protokolā vai elektroniskās saskaņošanas procedūras veidā pieņemtajā Komitejas lēmumā, un atturēties no viedokļa paušanas par konkrēto jautājumu, lēmuma pieņemšanas un balsošanas par attiecīgo jautājumu.

21. Reglaments un Komitejas locekļu saraksts (1. pielikums) tiek publicēts Zemkopības ministrijas tīmekļa vietnes sadaļā Uzraudzības komiteja.

IV Komitejas tiesības un pienākumi

22. Institūcijām, kuras deleģējušas pārstāvjus darbam Komitejā, ir pienākums nodrošināt, ka to deleģētie pārstāvji apmeklē Komitejas sēdes. Ja institūcija atbilstoši deleģējumam nav pārstāvēta Komitejas sēdē vairāk par trīs reizēm secīgi, Komitejas sekretariāts informē attiecīgo institūciju un tās deleģēto pārstāvi, un aicina iesniegt priekšlikumus turpmākai rīcībai (piemēram, iecelt citu pārstāvi, izslēgt institūciju no balsstiesīgo institūciju sastāva u.tml.). Komitejas priekšsēdētājs izvērtē attiecīgās institūcijas priekšlikumu un pieņem atbilstošu lēmumu (piemēram, pieņem lēmumu par deleģētā pārstāvja izslēgšanu no Komitejas un cita  institūcijas pārstāvja iekļaušanu, uz kā pamata Zemkopības ministrija sagatavo attiecīgus grozījumus noteikumos Nr. 319).

23. Komitejā pārstāvētajai institūcijai ir tiesības pilnvarot citu personu aizvietot Komitejas locekli konkrētā Komitejas sēdē, par to informējot Komitejas sekretariātu. Lai saglabātu balsstiesības, Komitejas sekretariātam iesniedz pilnvaru par aizvietojošo personu. Ja pilnvara ir saņemta (vēlākais sēdes dienā neatkarīgi no sēdes formāta), Komitejas sekretariāts pēc sēdes informāciju par aizvietojošo personu ziņo Valsts ieņēmumu dienestam (turpmāk – VID), atbilstoši šī reglamenta 18.3. apakšpunktam. Savukārt, ja pilnvara netiek iesniegta, konkrētajai institūcijai par konkrēto Komitejas pārstāvi attiecīgajā sēdē nav balsstiesību.

24. Pēc Komitejas locekļu ar balsstiesībām ierosinājuma, Komiteja atsevišķu jautājumu risināšanai un papildu diskusiju rīkošanai var izveidot darba grupas (tajās var piedalīties arī eksperti, kas nav Komitejas locekļi), atbilstoši izskatāmā jautājuma būtībai tajā pieaicinot visus vai daļu Komitejas locekļu, ievērojot to kompetenci.

25. Komitejas priekšsēdētājs, kā arī nepieciešamības gadījumā Eiropas Komisijas pārstāvji var uzaicināt ekspertus, kas nav Komitejas locekļi, piedalīties sēdēs saistībā ar kādu konkrētu darba kārtības jautājumu. Eksperti piedalās tikai tajās diskusijās, kas attiecas uz viņu kompetences jautājumu.

26. Komitejas oficiālo pozīciju par apspriežamajiem jautājumiem plašsaziņas līdzekļiem paziņo Komitejas priekšsēdētājs vai tā pilnvarota persona. Pārējie Komitejas locekļi var sniegt paziņojumus presei, bet viņi nedrīkst paust Komitejas oficiālo pozīciju.

V Komitejas sēdes organizācija, darba kārtība un dokumentu aprites kārtība

27. Komitejas sēdes notiek vismaz reizi gadā, tās organizējot klātienē vai attālināti, vai hibrīdā formātā, izmantojot videokonferences un citus informācijas tehnoloģijas rīkus saskaņā ar Kopīgo noteikumu regulas 38. panta 3. punktu.

28. Komitejas sēdes organizē Vadošā iestāde. Komitejas sēdi vada Komitejas priekšsēdētājs vai priekšsēdētāja vietnieks. Ja objektīvu iemeslu dēļ gan Komitejas priekšsēdētājs, gan priekšsēdētāja vietnieks nevar piedalīties sēdē, viņu vietā sēdi vada cits šī reglamenta 23. punktā noteiktajā kārtībā pilnvarotais vadošās iestādes pārstāvis.

29. Informāciju par Komitejas sēdes norises laiku un vietu, kā arī Komitejas sēdes darba kārtību Komitejas sekretariāts nosūta elektroniski Komitejas dalībniekiem ne vēlāk kā 20 darbdienas pirms attiecīgās Komitejas sēdes.

30. Katrs Komitejas loceklis, kā arī Eiropas Komisijas pārstāvis, kurš vēlas papildināt darba kārtību ar papildu punktu, iesniedz savu priekšlikumu elektroniski Komitejas sekretariātā ne vēlāk kā 15 darbdienas pirms Komitejas sēdes. Pieteikumā izklāsta jautājuma būtību un pamato tā iekļaušanu Komitejas sēdes darba kārtībā.

31. Papildināto Komitejas sēdes darba kārtība un Komitejas sēdē izskatāmos dokumentus Komitejas sekretariāts nosūta elektroniski Komitejas dalībniekiem ne vēlāk kā 10 darbdienas pirms Komitejas sēdes. Komitejas klātienes sēdēm nepieciešamo dokumentu izdrukas savām vajadzībām nodrošina sēdes dalībnieks pats.

32. Ja Komitejas locekļiem ir kādi iebildumi vai priekšlikumi par saņemtajiem Komitejas sēdē izskatāmajiem dokumentiem, tie var elektroniski informēt Komitejas sekretariātu ne vēlāk kā piecas darbdienas pirms Komitejas sēdes.

33. Iebildumi un priekšlikumi, kas nav saņemti 32. punktā norādītajā termiņā, tiek izskatīti Komitejas sēdes laikā.

34. Vadošā iestāde sagatavo izziņu par Komitejas locekļu sniegtajiem iebildumiem un priekšlikumiem par izsūtītajiem Komitejas sēdē izskatāmajiem dokumentiem. Komitejas sēdes laikā Komitejas priekšsēdētājs un Komitejas locekļi izvērtē sniegtos iebildumus un priekšlikumus.

35. Komitejas sēdes laikā tiek veikts ieraksts (audio un/vai video), kas tiek izmantots Komitejas sēdes protokola sagatavošanai, tādejādi nodrošinot Kopīgo noteikumu regulas 38. panta 2. punktā noteikto - nodrošināt Komitejas atklātību un pieņemto lēmumu caurspīdīgumu, tai skaitā sabiedrības informēšanu par savu darbību un pieņemtajiem lēmumiem.

36. Komitejas sēdes laikā var tikt veikta fotografēšana, ar nolūku nodrošināt īstenojamo un īstenoto Eiropas Jūrlietu, zivsaimniecības un akvakultūras fonda projektu ilustrāciju pieejamību sabiedrībai, kā arī, lai atspoguļotu Komitejas sēdes norisi. Lai sniegtu informāciju iedzīvotājiem un nodrošinātu valsts pārvaldes darbības caurspīdīgumu, vizuālais materiāls var tikt publicēts Zemkopības ministrijas, kā arī Eiropas Savienības fondu (www.esfondi.lv) tīmekļa vietnē.

37. Papildus Komitejas sēdes var sasaukt, ja to rakstveidā pieprasa 1/4 Komitejas locekļu ar balsstiesībām vai pēc Komitejas priekšsēdētāja ierosinājuma atbilstoši 42.9. apakšpunktā minētajam, ja elektroniskās saskaņošanas procedūras veidā netiek pieņemts lēmums. Komitejas priekšsēdētājs nosaka Komitejas sēdes datumu 10 darbdienu laikā pēc Komitejas locekļu pieprasījuma saņemšanas vai elektroniskās saskaņošanas procedūras pārtraukšanas. Komitejas sēdi sasauc ne vēlāk kā sešu nedēļu laikā.

VI Lēmumu pieņemšana

38. Komiteja ir lemttiesīga, ja tās Komitejas sēdē piedalās vismaz piecdesmit procenti un viena balss no Komitejas locekļu ar balsstiesībām vai to pilnvaroto personu skaita.

39. Komiteja lēmumus pieņem Komitejas locekļiem savstarpēji vienojoties. Gadījumos, ja vienošanās netiek panākta, Komitejas priekšsēdētājs var ierosināt lēmuma pieņemšanu balsojot. Tādējādi lēmumu pieņem, ar klātesošo Komitejas balsstiesīgo locekļu balsu vairākumu, atklāti balsojot. Ja balsošanā balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir Komitejas priekšsēdētāja balss.

40. Ja Komitejas loceklis nepiekrīt Komitejas lēmumam, viņam ir tiesības prasīt, lai Komitejas sēdes protokolā tiktu ierakstīts viņa atšķirīgais viedoklis.

41. Nepieciešamības gadījumā Komiteja var pieņemt lēmumu, izmantojot elektroniskās saskaņošanas procedūru.

42. Lēmumu pieņemšana elektroniskās saskaņošanas procedūrā ir šāda:

42.1. Vadošā iestāde sagatavo lēmumprojektu un lēmuma pieņemšanai nepieciešamos dokumentus un Komitejas sekretariāts tos elektroniski nosūta Komitejas locekļiem saskaņošanai;

42.2. desmit darba dienu laikā pēc lēmumprojekta nosūtīšanas brīža Komitejas locekļi ar balsstiesībām elektroniski paziņo par iebildumiem vai priekšlikumiem, bet Komitejas locekļi ar padomdevēja vai padomdevēja un uzraudzītāja tiesībām elektroniski paziņo par priekšlikumiem, attiecībā uz lēmumprojektu;

42.3. ja minētajā termiņā iebildumi vai priekšlikumi nav saņemti, vai iesniegtie priekšlikumi ir redakcionāla rakstura, lēmumu uzskata par pieņemtu un Komitejas sekretariāts sagatavo lēmumu parakstīšanai;

42.4. ja noteiktajā termiņā ir saņemti iebildumi vai priekšlikumi, Vadošā iestāde par tiem sagatavo izziņu, norādot, vai attiecīgais iebildums vai priekšlikums ir ņemts vērā vai noraidīts, atbilstoši precizē lēmumprojektu un Komitejas sekretariāts elektroniski nosūta izziņu un precizēto lēmumprojektu Komitejas locekļiem atkārtotai saskaņošanai;

42.5. divu darba dienu laikā pēc 42.4.apakšpunktā minēto dokumentu saņemšanas Komitejas locekļi elektroniski paziņo par iebildumiem vai priekšlikumiem. Ja iebildumi par lēmumprojektu ir saņemti no mazāk nekā 1/3 Komitejas locekļu, lēmums tiek uzskatīts par pieņemtu, un Komitejas sekretariāts sagatavo lēmumu parakstīšanai;

42.6. lēmumu ar drošu elektronisko parakstu paraksta Komitejas priekšsēdētājs. Komitejas sekretariāts divu darba dienu laikā pēc lēmuma parakstīšanas, nosūta elektroniski parakstīto lēmumu un izziņu Komitejas locekļiem. Lēmumi ar drošu elektronisku parakstu un laika zīmogu glabājas Zemkopības ministrijas dokumentu vadības sistēmā;

42.7. Komitejas sekretariāts elektroniskās saskaņošanas procedūras veidā pieņemto lēmumu un izziņu ievieto Zemkopības ministrijas tīmekļa vietnes sadaļā Uzraudzības komiteja.

42.8. Ja 42.5. apakšpunktā minētajā termiņā lēmums nav pieņemts, elektroniskās saskaņošanas procedūru pārtrauc. Komitejas sekretariāts par to elektroniski informē Komitejas locekļus.

42.9. Ja lēmums nav pieņemts, ņemot vērā Komitejas locekļu sniegtos priekšlikumus un iebildumus, Komitejas priekšsēdētājs ir tiesīgs elektroniskās saskaņošanas procedūras veidā izskatīto jautājumu virzīt izskatīšanai atsevišķā Komitejas sēdē vai lemt par izskatāmā jautājuma iekļaušanu Komitejas nākamās sēdes darba kārtībā.

VII Komitejas sēdes protokols

43. Komitejas sēdes protokolā norāda informāciju par Komitejas sēdes dalībniekiem (vārdu, uzvārdu, amatu), darba kārtību, par Komitejas sēdes dalībniekiem, kas piedalījušies attiecīgajās diskusijās, pieņemtajiem lēmumiem un balsojumiem, ja tādi notikuši, kā arī, ja nepieciešams, Komitejas locekļu atšķirīgos viedokļus.

44. Komitejas sekretariāts pēc Komitejas sēdes sagatavo Komitejas sēdes protokola projektu un piecu darbdienu laikā pēc Komitejas sēdes elektroniski nosūta Komitejas sēdes protokola projektu visiem Komitejas locekļiem saskaņošanai.

45. Komitejas locekļi divu darbdienu laikā Komitejas sekretariātam elektroniski iesniedz priekšlikumus un iebildumus par protokola projektu.

46. Ja noteiktajā termiņā priekšlikumi un iebildumi nav saņemti vai iesniegtie priekšlikumi ir vienīgi redakcionāla rakstura, Komitejas sēdes protokols uzskatāms par apstiprinātu. Protokolu ar drošu elektronisko parakstu paraksta Komitejas priekšsēdētājs vai viņa vietnieks. Komitejas sekretariāts divu darba dienu laikā pēc tā parakstīšanas nosūta elektroniski parakstīto protokolu Komitejas locekļiem. Protokoli ar drošu elektronisku parakstu un laika zīmogu glabājas Zemkopības ministrijas dokumentu vadības sistēmā.

47. Ja noteiktajā termiņā par protokola projektu saņemti Komitejas locekļu iebildumi un priekšlikumi, Vadošā iestāde tos izvērtē un pieņem lēmumu par sniegto iebildumu un priekšlikumu iekļaušanu vai neiekļaušanu Komitejas sēdes protokolā. Gadījumos, ja pieņem lēmumu neiekļaut sniegtos iebildumus un priekšlikumus sēdes protokolā Vadošā iestāde sniedz skaidrojumu. Komitejas sekretariāts sagatavo Komitejas sēdes protokolu parakstīšanai un divu darba dienu laikā pēc tā parakstīšanas nosūta elektroniski parakstīto protokolu visiem Komitejas locekļiem.

48. Elektroniski parakstīto protokolu, Komitejas sēdes darba kārtību un materiālus, tajā skaitā izziņu, ievieto Zemkopības ministrijas tīmekļa vietnes sadaļā Uzraudzības komiteja pie attiecīgās Uzraudzības komitejas sēdes dokumentiem.

49. Komitejas balsstiesīgo locekļu personas datus Vadošā iestāde uzglabā ar ierobežotu pieejamību līdz 2034. gada 31. decembrim saskaņā ar Eiropas Komisijas un nacionālajos normatīvajos aktos noteikto kārtību, vai ilgāk, kā to paredz nacionālie normatīvie akti par kārtību, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti vai citi normatīvie akti.           

VII Reglamenta grozījumu veikšana un apstiprināšana

50. Komitejas locekļi var ierosināt grozījumus šajā reglamentā, nosūtot priekšlikumus Komitejas sekretariātam.

51. Grozījumus šajā reglamentā sagatavo Komitejas sekretariāts.

52. Reglamenta grozījumus saskaņo un apstiprina Komitejas sēdē vai elektroniskās saskaņošanas procedūras veidā.

VIII Komitejas privātuma politika

53. Vadošā iestāde izstrādā Privātuma politiku un publicē Zemkopības ministrijas tīmekļa vietnes sadaļā Uzraudzības komiteja.

54. Komitejas dalībniekiem ir pienākums iepazīties ar Privātuma politiku.

55. Vadošā iestāde pēc nepieciešamības pārskata un aktualizē Privātuma politiku, elektroniski informējot Komitejas dalībniekus par Zemkopības ministrijas tīmekļa vietnē publicēto aktuālāko versiju.

Komitejas priekšsēdētāja                                                       P.R.Krieviņa